یک آرایش چشم جذاب و اصولی می‌تواند چهره شما را به طور محسوسی جذاب‌تر نشان دهد. علاوه بر این، با استفاده مناسب از ابزارهایی مانند خط چشم و ریمل، نه تنها چشمان شما درشت و زیباتر به نظر می‌رسند، بلکه میکاپ کلی صورت شما نیز تا حد زیادی بهتر جلوه خواهد نمود.

اما از سوی دیگر، اگر در آرایش چشم خود اشتباهاتی را مرتکب شوید احتمالا نه تنها نتایج خوشایندی نصیب‌تان نمی‌شود بلکه حتی ممکن است پیرتر به نظر برسید. در این مقاله قصد داریم شش مورد از اشتباهات رایج در آرایش چشم که احتمالا ندانسته توسط بسیاری از خانم‌ها انجام می‌شوند را به شما معرفی کنیم.

۱) استفاده زیاد از خط چشم

طبیعتا هر خانمی با آرایش کردن قصد رسیدن به چهره‌ای متفاوت و جذاب‌تر دارد، اما در خصوص آرایش چشم و به طور ویژه خط چشم باید بدانید که اگر می‌خواهید چشمان شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسند، هر چقدر کمتر از خط چشم استفاده کنید، نتایج بهتری را بدست خواهید آورد. خط چشم ضخیم می‌توان چشمان شما را کوچک‌تر نشان دهد. علاوه بر این، اگر از خط چشم در دور تا دور چشمان خود استفاده کنید، چشمان شما کوچک‌تر جلوه خواهند کرد.

بدین منظور حتی‌الامکان سعی کنید از خط چشم، به خصوص در مژه‌های پایینی کمتر استفاده کنید. استفاده از خط چشم زیاد و رنگ‌های بسیار تیره برای مژه‌های پایینی، چشمان شما را کوچک‌تر نشان داده و علاوه بر آن، امکان پخش شدن خط چشم در زیر چشم نیز وجود خواهد داشت.

اگر قصد استفاده از خط چشم در پلک پایینی را دارید، ترجیحا به سراغ یک مداد نازک با رنگ روشن‌ بروید تا ظاهر چشمان شما جذاب‌تر به نظر برسد. مدادی با رنگ قهوه‌ای روشن یا خاکستری مایل به قهوه‌ای احتمالا بسیار ایده‌آل خواهد بود. به طور کلی رنگ‌های روشن، چشم‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اما اگر به هر دلیل اصرار به استفاده از رنگ مشکی دارید، بهتر است یک خط نازک درست در بالای مژه‌ها بکشید و قسمت داخلی پلک را سیاه نکنید. برای جذابیت بیشتر، یک خط سفید نیز در قسمت داخلی پلک می‌تواند زیبایی چشمان شما را به طور محسوسی افزایش دهد.

اگر از خط چشم‌های مایع استفاده می‌کنید نکته مهم این است که حتما اجازه دهید به طور کامل خشک شود. بدین منظور حداقل به مدت ۶۰ ثانیه پلک نزنید تا خط چشم بر روی پلک‌ها پخش نشود، چرا که در این صورت اصلا ظاهر خوشایندی نخواهید داشت!

۲) قدرت سایه چشم را نادیده می‌گیرید

محو کردن مواد آرایشی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های میکاپ است که ظاهر شما را حرفه‌ای و جذاب‌تر نشان می‌دهد. بهتر است اگر قصد استفاده از سایه چشم را دارید، ابتدا با یک برس یا قلم موی مناسب، سه نوار از سایه را بر روی پلک خود اعمال کرده و سپس با استفاده از همان برس یا برس تمیز دیگر، به خوبی آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و در جهات مختلف محو کنید.

معمولا سایه‌های چشم حرفه‌ای دارای پالت‌هایی با ۱۵ رنگ متفاوت هستند. بدون شک این رنگ‌ها بی‌دلیل در دسترس شما قرار نگرفته‌اند، اما باید بدانید که برای یک آرایش چشم روزمره و عادی که ظاهر شما را جذاب‌تر نشان دهد، استفاده از یک تا حداکثر سه رنگ کفایت می‌کند. ترکیب این رنگ‌ها با یکدیگر به طبیعی‌تر جلوه کردن سایه چشم کمک زیادی خواهد نمود.

برای داشتن یک آرایش چشم تیره باید تجربه کافی داشته باشید. اگر صورت لاغری دارید، چشمان شما گود رفته و پلک‌هایتان افتادگی دارند، استفاده از یک سایه چشم تیره و یا مشکی می‌تواند فرورفتگی و گودی چشم را بیشتر نشان دهد.

اگر از سایه چشم پودری استفاده می‌کنید و دوران جوانی را پشت سر گذاشته‌اید، ممکن است چشمان شما ظاهری فلت و بی‌روح پیدا کند. علاوه بر این، سایه‌ چشم‌های پودری به راحتی در هر شکاف و روزنه کوچک اطراف چشم وارد شده و ظاهر خوشایندی را به نمایش نخواهند داد. بسیاری از متخصصین توصیه می‌کنند از سایه چشم‌ کرمی استفاده کنید تا به پلک‌های خود ظاهری نرم‌تر، مدرن و جذاب‌ بدهید.

۳) ترتیب و روش استفاده از لوازم آرایشی

اگر در روتین آرایشی خود، خط چشم و ریمل را پیش از سایه چشم به کار می‌برید، باید بگوییم که شما نیز در دام این اشتباه رایج در آرایش چشم افتاده‌اید! اگر در مرحله آخر از سایه چشم استفاده کنید امکان ترکیب و محو نمودن سایه را تا حد زیادی از دست داده و بدین ترتیب نمی‌توانید به آن ترکیب رنگی جذابی که انتظار داشته‌اید دست پیدا کنید. به جای این کار، ابتدا سایه چشم و ترکیب رنگی مورد نظرتان را اعمال نموده و سپس به سراغ خط چشم و ریمل بروید.

توصیه می‌شود برای ایجاد هماهنگی بهتر بین اجزای چهره، از کانسیلر در اطراف چشم استفاده کنید. اما نکته مهم این است که پوست این قسمت بسیار نازک‌تر از سایر قسمت‌های صورت بوده و نباید آن را بیش از اندازه مات یا براق کنید. با این کار نه تنها کمکی به جذاب به نظر رسیدن چشمانتان نکرده‌اید، بلکه احتمالا سن خود را نیز افزایش داده‌اید!

۴) استفاده از فرمژه بعد از ریمل، اشتباه رایج در آرایش چشم

اگرچه فر کردن مژه بعد از ریمل زدن گاهی اوقات توصیه می‌شود، اما باید دقت کنید که این کار تنها پس از خشک شدن ریمل مجاز است. اگر قصد ندارید مژه‌هایی فوق‌العاده فر و عروسکی داشته باشید، بهتر است پیش از ریمل زدن از یک فرمژه استفاده نموده و میزان فر مورد نیازتان را ایجاد کنید.

ریمل زدن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای افزایش جذابیت و درشت‌تر به نظر رسیدن چشمان خود انجام دهید. اما با استفاده بیش از اندازه از این ماده جادویی، ظاهر شما مصنوعی و ناخوشایند به نظر خواهد رسید. اگر در قسمت گوشه داخلی یا خارجی چشمان شما، مژه‌ها کوتاه‌تر هستند، بهتر است که با استفاده از ریمل و فرمژه، آنها را نیز با سایر قسمت‌ها هماهنگ کنید تا مژه‌ها یکدست و جذاب به نظر برسند.

۵) عدم استفاده از پرایمر بر روی پلک‌ها

پیش از اینکه از لوازم آرایشی مخصوص آرایش چشم خود استفاده کنید، بهتر است به سراغ یک پرایمر مناسب بروید. استفاده از پرایمر نه تنها سایه چشم شما را نرم و جذاب‌تر نشان می‌دهد، بلکه خطر پخش شدن آرایش چشم در طول روز را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید بر روی پلک‌ها، نواحی زیر چشم و حتی بر روی ابروهای خود از پرایمر استفاده کنید تا مطمئن باشید آرایش جذاب چشمان شما تمام طول روز به همان خوبی حفظ شود. متاسفانه عدم استفاده از این ماده آرایشی کاربردی یکی از مهم‌ترین موارد در لیست اشتباهات رایج در آرایش چشم است که بسیاری از افراد به راحتی از کنار آن می‌گذرند.

۶) به ابرو، مژه و پوست اطراف چشم توجه نمی‌کنید

به آخرین مورد از لیست شش اشتباه رایج در آرایش چشم می‌رسیم. شاید این مورد خیلی به لوازم آرایشی و یا تکنیک‌ آرایش چشم شما مرتبط نباشد، اما باور کنید که رعایت این نکاتی که به شما می‌گوییم ارزشش را دارد!

اگر ابروها و آراستگی آنها را کم اهمیت می‌دانید باید به شما بگوییم که ابروها در واقع باعث متمایز به نظر رسیدن چهره و همچنین ایجاد ساختار برای اجزای مختلف صورت می‌شود. اگر ابروهای شما در قسمت قوس، گوشه‌ها یا لبه‌ها کم پشت است، کافیست این قسمت‌ها را پر کنید. این کار به راحتی با یک مداد یا قلم موی ابرو امکان‌پذیر است.

اگر از مژه مصنوعی، کاشت یا اکستنشن مژه استفاده می‌کنید باید بدانید که تراکم بیش از اندازه یا بلندی زیاد مژه‌ها، تنها پلک چشمان شما را سنگین و اغراق آمیز‌تر نشان می‌دهد. اگر ظاهری ساده و معصوم با مقدا مناسبی چاشنی جذابیت را ترجیح می‌دهید باید بدانید که مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌اید! در صورتی که مژه‌های کم پشتی دارید بهتر است حواستان باشد تراکم مژه‌ها بیش از اندازه نشود. بدین منظور کافیست در قسمت‌های کم پشت، به صورت دستی مژه‌های مصنوعی را بچسبانید.

پوست اطراف چشم ضخامت بسیار کمی داشته و به علت حساسیت‌ها و تاثیری که در ظاهر شما می‌گذارد، بسیار مهم است. استفاده از سرم‌های آبرسان و تقویتی، کرم‌های مخصوص اطراف چشم و یا پرایمرهایی با خاصیت جوان‌سازی پوست برای حفظ رطوبت و شادابی پوست حساس این ناحیه، توصیه می‌شود.

همچنین اگر به علت کم خوابی، خستگی یا دلایل ارثی، دور چشمان شما تیره است، به‌کارگیری یک کانسیلر مناسب یک باید محسوب می‌شود. سیاهی دور چشم تمام زحماتی که برای آرایش چشم خود کشیده‌اید را به هدر می‌دهد. استفاده از کانسیلر می‌تواند چهره شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان داده و علاوه بر این، چشمانی درشت و بازتر با گیرایی بیشتر را به شما هدیه بدهد.

 

امیدوارم مفید بوده باشد وبا نظر های خود به همون انرژی بدید